بررسی سخت افزارها به صورت کاملا تخصصی

بررسی تمام سخت افزارها به صورت کاملا اختصاصی و حرفه ای

بررسی سخت افزارها به صورت کاملا تخصصی

بررسی تمام سخت افزارها به صورت کاملا اختصاصی و حرفه ای

برای خرید سخت افزار میتوانید از وب سایت ما استفاده کنید. مقالات را بخوانید و مقایسه کنید ببینید کدام یک بهتر است.

تعميرات لوازم خانگي

Aqaye Pardakht

طرحی و سئو سایت

تعمیر برد
طبقه بندی موضوعی

راهنمای جامع خرید کنسول بازی پلی استیشن 4

مدیریت سایت | دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸ ق.ظ

بیش از دو هفته است که از شروع تابستان می گذرد، گرم ترین فصل سال که در کنار گرمای سوزانش، فرصتی عالی برای خوشگذرانی است.

با تمام شدن امتحانات مدارس و دانشگاه ها، بیشتر افراد از این سه ماه تعطیلی برای رفتن به سفرهای تفریحی و یا وقت گذاشتن روی فعالیت های مورد علاقه شان استفاده می کنند. اما بسیاری دیگر نیز در کنار تمامی این گزینه های وسوسه برانگیز، تابستان را زمانی مناسب برای بازی کردن و یا خرید کنسول جدید می بینند.

ولی مشکل آن جا است که خرید یک کنسول بازی جدید دیگر آنقدر که فکرش را بکنید، کار ساده ای نیست. حتی اگر در میان برندهای مختلف حاضر یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو بتوانید گزینه مناسب خود را پیدا کنید، همچنان با انتخاب های مختلفی مواجه هستید که می تواند حسابی گیج کننده باشد.

اگر قصد خرید کنسول پلی استیشن 4 را دارید، در حال حاضر با سه گزینه رو به رو هستید: پلی استیشن 4 اصلی، پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو.

بنابراین در ادامه مطلب می خواهیم به معرفی هر کنسول و بررسی مواردی بپردازیم که در فرآیند خرید کنسول پلی استیشن 4 با آن سر و کار خواهید داشت. لازم به ذکر است تمامی قیمت های اشاره شده در متن مربوط به تاریخ ارسال مطلب می شوند و احتمال تغییر قیمت با گذشت زمان وجود دارد.

موارد زیر از جمله بخش هایی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند:

  • معرفی هر سه مدل پلی استیشن 4
  • شرایط خرید و فروش بازی ها
  • معرفی بهترین بازی های عرضه شده برای پلی استیشن 4
  • بهترین وسایل جانبی عرضه شده

پلی استیشن 4 اصلی، موسوم به فت

  •  پلی استیشن 4 اصلی (موسوم به فت)

تصویر بالا اولین مدل از پلی استیشن 4 است که در سال 2013 عرضه شد. اولین سری از این مدل با کد 10 شناخته می شد که درصدی از آن ها با مشکلات متعددی چون صدای زیاد فن و خرابی پورت HDMI مواجه بودند، به همین علت پس از مدت کوتاهی، سری 11 با تغییرات اندکی در سخت افزار چون تعویض مادربورد و کاهش وزن فن خنک کننده، جایگزین قبلی شد.

آخرین سری از این مدل کد 12 بود که در سال 2015 روانه بازار شد. سونی برای اولین بار در این سری تصمیم گرفت تا پوشش روی کنسول را از براق به مات تغییر دهد و همچنین ترجیح داد این بار از دکمه های برجسته پاور و ایجکت به جای دکمه های لمسی قبلی استفاده کند.

پلی استیشن 4 سری 12 همچنین در دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه شد. ساخت این مدل نیز پس از عرضه مدل اسلیم، به پایان رسید.

در زیر می توانید مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 4 فت را مشاهده کنید.

مشخصات سخت افزاری پلی استیشن 4

خرید این مدل به چه کسانی توصیه می شود؟

نزدیک به 2 سال از پایان تولید این مدل می گذرد، بنابراین پیدا کردن کنسول به صورت آکبند و پلمپ تقریبا غیر ممکن است و خرید و فروش آن تنها به نمونه های دست دوم محدود می شود.

اگر اجرای بازی ها با وضوح تصویر 4K برای شما اهمیتی ندارد، حساسیتی روی نو بودن کنسول خود ندارید و نمی خواهید هزینه زیادی صرف خرید کنسول بازی کنید، پلی استیشن 4 اصلی در این صورت می تواند گزینه مناسبی باشد.

اما در خرید این کنسول، به شماره مدل آن حتما توجه کنید. بهتر است که کنسول مورد نظر از سری 12 و یا 11 باشد. شماره مدل کنسول روی جعبه کنسول و به صورت مجموعه ای از حروف و عدد به شکل  CHU-XXXX نوشته شده است.

دو عدد اول نشان دهنده همان سری ساخت کنسول هستند و دو عدد بعدی مربوط به ریجن آن می شوند (برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید). اگر کنسولی که می خواهید خریداری کنید، فاقد جعبه است، نگران نباشید چرا که شماره مدل روی خود کنسول نیز حک شده است.

قیمت

از آن جایی که تمام کنسول های به فروش رسیده دست دوم هستند، قیمت گذاری دقیق این مدل ها کار آسانی نیست. بسیاری از افراد کنسول هایشان را با قیمت های دلخواه خود برای فروش می گذارند و این قیمت به سالم بودن خود کنسول و وسایل جانبی آن نیز بستگی دارد.

اما در صورت سالم بودن کنسول، برای خرید سری 12 باید انتظار قیمتی بین 800 تا 840 هزار تومان را داشته باشید. کنسول های سری 11 دست دوم نیز با قیمتی حدود 700 هزار تومان به فروش می رسند.

در انتها پیشنهاد می کنیم که هنگام خرید کنسول های دست دوم حتما از سالم بودن کنسول و یا تعمیرات صورت گرفته اطمینان حاصل کنید.

پلی استیشن 4 اسلیم اما به رنگ سفید که به تازگی عرضه شده

  • پلی استیشن 4 اسلیم

این مدل از کنسول پلی استیشن 4، در اواخر شهریورماه سال 95 عرضه شد. پس از آن، ساخت کنسول های فت دیگر به پایان رسید و سونی اسلیم را با قیمتی یکسان جایگزین آن کرد.

در حال حاضر تنها یک سری از این مدل وجود دارد که با کد 20 شناخته می شود و بعید است سری دیگری در دست ساخت باشد چرا که گویا سونی از اشتباهات کوچک خود در ساخت سری اول کنسول فت، درس گرفته است.

بزرگترین و اصلی ترین تفاوت میان اسلیم با کنسول های قبلی، به ظاهر این دستگاه بر می گردد. مدل اسلیم در مقایسه با فت، 40 درصد کوچک تر شده، ظاهر کلی تغییر یافته و پوشش روی کنسول به صورت تمام مات است.

در بخش سخت افزار، تفاوتی در اجرای بازی ها بین دو مدل دیده نمی شود و هر دو کنسول از مشخصات سخت افزاری مشابهی بهره می برند اما اسلیم برتری های دیگری نسبت به مدل های قبلی دارد که آن را به کنسول بهتری تبدیل می کند.

مدل اسلیم این بار از شبکه های وای فای 5 گیگاهرتزی نیز پشتیبانی می کند در حالی که پشتیبانی مدل قبلی به 2.4 گیگاهرتز محدود می شد. در نتیجه، از آن جایی که فرکانس 5 گیگاهرتزی سرعت بارگزاری داده ها در فواصل کوتاه را سریع تر می کند، سرعت آپلود و دانلود شما در مدل اسلیم بیشتر خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که این برتری در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت، چندان مشهود و قابل لمس نیست.

برتری دیگر پلی استیشن 4 اسلیم، مصرف برق و صدای فن کمتر است. اسلیم گرمای کمتری تولید می کند و به دلیل مصرف پایین تر آن، صدای کمتری ایجاد می شود. با استناد به آزمون هایی که سایت یوروگیمر (Eurogamer) انجام داده، مدل اسلیم 52 درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

در نهایت همچنین باید اشاره کنیم که تمیز کردن اسلیم به دلیل پوشش مات به کار رفته روی آن، آسان تر بوده و به لطف تغییرات صورت گرفته در ظاهر کنسول، جدا کردن هارد و تعویض آن بسیار ساده تر است.

خرید این مدل به چه کسانی توصیه می شود؟

اگر تلویزیون یا نمایشگری با قابلیت اجرای تصاویر با وضوح تصویر 4K در اختیار ندارید، پلی استیشن 4 اسلیم بهترین مدل برای شما است. تمام مزایای اشاره شده، اسلیم را به گزینه ای معقول تری نسبت به مدل فت تبدیل می کنند.

همچنین بر خلاف سری های قبلی، اسلیم همچنان روی خط تولید قرار دارد و کنسول های موجود در فروشگاه های کشور همگی نو و آکبند هستند. اگر هم به دنبال کنسول دست دوم باشید، بدون شک کسانی را پیدا خواهید کرد که بخواهند کنسول اسلیم خود را بفروشند اما به طبع آن، قیمت مدل های دست دوم اسلیم بیشتر از فت است.

باندل اسلیم برای بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn

ویژگی جذاب دیگر اسلیم، وجود باندل های مختلفی از آن است. باندل ها، مدل های مخصوصی از کنسول هستند که همراه با یک بازی و گاهی در شکلی متفاوت در تعدادی محدود عرضه می شوند.

باندل هورایزن، یکی از بهترین باندل هایی است که در حال حاضر در کشور وجود دارد که در واقع کنسول همراه با نسخه فیزیکی بازی انحصاری Horizon: Zero Dawn و سه ماه حق عضویت پلاس شبکه پلی استیشن به فروش می رسد. البته از یاد نبرید که قیمت این باندل ها با مدل های معمولی یکسان نخواهد بود.

قیمت

همان طور که پیش تر ذکر شد، پلی استیشن 4 اسلیم در هر دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شود و کنسول های 1 ترابایتی حدودا 150 هزار تومان گران تر هستند.

مدل 500 گیگابایتی نیز در حال حاضر در بازار ایران در بازه قیمتی 1 میلیون تا 1 میلیون و 70 هزار تومان به فروش می رسد. با گشت و گذار در بازار و سایت های خرید و فروش کالا، متوجه شدیم که کنسول های اسلیم دست دوم 500 گیگابایت و 1 ترابایت نیز با قیمت های حدودی 900 الی 950 هزار تومان برای فروش گذاشته می شوند.

این اختلاف قیمت کم میان کنسول های نو و دست دوم چندان عجیب هم نیست چرا که کنسول های اسلیم دست دوم موجود نهایت یک سال عمر دارند.

پلی استیشن 4 پرو و شباهت طراحی آن به مدل اسلیم

  • پلی استیشن 4 پرو

نسل هشتم بازی های ویدیویی اولین دورانی بود که دو کمپانی سونی و مایکروسافت به ترتیب تصمیم به عرضه کنسولی دیگر موسوم به کنسول میان نسلی گرفتند. این تصمیم، چه درست و یا چه غلط، خریداران زیادی را در سراسر دنیا سردرگم کرده است.

اما پیش از آن که در مورد این مدل قضاوتی کنیم، ابتدا بگذارید با پلی استیشن 4 پرو کمی بیشتر آشنا شویم.

اولین تفاوت مشهود در ظاهر کنسول نمایان است. سونی در ساخت پلی استیشن پرو، از همان زبان طراحی اسلیم استفاده کرده، این کنسول جدید نیز پوششی مات دارد با این تفاوت که اندازه کلی دستگاه افزایش یافته است یا به بیان بهتر، گویا دو کنسول اسلیم روی یکدیگر قرار گرفته اند.

این افزایش حجم، بهایی است که چشم بادامی ها برای بهبود سخت افزار پرو پرداخته اند. این کنسول جدید از پردازنده گرافیکی بر پایه Radeon با قدرت 4.2 ترافلاپس استفاده می کند که پیشرفتی بزرگ نسبت به پردازنده 1.84 ترافلاپسی مدل های اسلیم و اصلی است.

سونی ادعا می کند که سرعت کلاک پلی استیشن 4 در این مدل بیشتر شده اما به طرز عجیبی پرو همچنان از همان رم 8 گیگابایتی GDDR5 قبلی بهره می برد. ظرفیت حافظه کنسول نیز تنها به مدل های 1 ترابایتی محدود می شود.

بازی های این کنسول کاملا با مدل های دیگر پلی استیشن 4 مشترک است، پس علت این افزایش قدرت چیست؟ پاسخ ساده است، اجرای بازی ها و محتویات ویدیویی با رزولوشن 4K و عملکرد بهتر هدست واقعیت مجازی.

 

این اصلی ترین اهدافی بودند که سونی به خاطر آن به سراغ مدلی جدید از خانواده پلی استیشن 4 رفت. مشکل آن جا بود که کنسول های اولیه هر دو شرکت مایکروسافت و سونی در زمانی عرضه شدند که تکنولوژی تازه ای چون 4K در وضعیتی برزخ مانند قرار داشت.

در آن زمان قیمت تلویزیون های 4K بسیار بالا و محتویات ویدیویی ساخته شده برای این وضوح از تصویر، بسیار کم بود. بنابراین سونی و مایکروسافت در آن زمان هر دو تصمیم گرفتند قید پشتیبانی از این تکنولوژی را در ساخته های خود بزنند، تصمیمی که در میانه نسل از گرفتن آن پشیمان شدند.

پلی استیشن 4 پرو به دو صورت می تواند خروجی با وضوح 4K را در اختیار استفاده کنندگان قرار دهد: 1-خود بازی در چنین سطح از رزولوشن رندر و اجرا شود 2-کنسول، بازی هایی را که در وضوح تصویر پایین تری اجرا می شوند، ارتقا داده و به 4K برساند.

به همین علت، بیشتر عناوین ساخته شده، عملکرد بصری بهتری روی کنسول پرو دارند، هر چند که در ابتدای عرضه این کنسول، بیشتر بازی ها با مشکلات متعددی روی پرو دست و پنجه نرم می کردند.

در واقع باید گفت که بیشتر بازی ها از طریق روش دوم روی پرو اجرا می شوند چرا که این کنسول با وجود سخت افزار پیشرفته تر، همچنان توانایی رقابت با یک کامپیوتر قدرتمند را به هیچ وجه ندارد. برای مقایسه بهتر، در ادامه می توانید مشخصات کامل پرو و پلی استیشن 4 اسلیم را مشاهده کنید.

 

خرید این کنسول به چه کسانی توصیه می شود؟

بگذارید بیش از هر توضیح اضافه ای، خیال شما را از یک دغدغه بزرگ آسوده کنیم. اگر تلویزیون و یا نمایشگری با پشتیبانی از رزولوشن 4K و تکنولوژی HDR در اختیار ندارید، خرید پلی استیشن 4 پرو به هیچ شکلی به شما توصیه نمی شود.

اما این دو تکنولوژی به چه معنا هستند و چرا باید علاوه بر کنسول خود نمایشگر نیز از آن ها پشتیبانی کند؟ احتمالا پیش از این در کنار 4K، اصطلاحاتی چون HD و یا Full HD نیز به گوشتان رسیده است. تمامی این عبارات وضوح یک تصویر را نشان می دهند.

در واقع تصویری که شما روی نمایشگر یا تلویزیون خود تماشا می کنید، مجموعه ای بزرگ از نقاط رنگی است که در کنار هم قرار گرفتند. بنابراین طبیعی است هر چه تعداد این نقاط بیشتر باشد، تصویر حاصل وضوح بیشتری دارد و تشخیص نقاط سخت تر خواهد بود.

نسبت استاندارد طول به عرض تصاویر ویدیویی 16 به 9 است (هر چند که به تازگی شرکت هایی چون سامسونگ این نسبت را در تلفن های هوشمند خود تغییر داده اند). بنابراین نقاطی که تصویر را شکل می دهند، در مستطیلی با این نسبت ابعاد قرار می گیرند. کلماتی چون HD (که با نام 720p نیز شناخته می شود) در اصل نشان دهنده تعداد نقاط در عرض تصویر است.

 

بنابراین 1080p به معنای وضوحی از تصویر است که تعداد نقاط در عرض نزدیک به 1080 است و با یک ضرب و تقسیم ساده می توان فهمید که در چنین کیفیتی، تعداد نقاط در طول به 1920 می رسد.

اما بر خلاف دو مورد نام برده، اصطلاح 4K به تعداد نقاط در طول تصویر اشاره دارد. تصویری که طول و عرض آن به ترتیب از 3840 و 2160 نقطه تشکیل شده است. البته این اصطلاحات گاهی در صنعت های مختلف تفاوت هایی با هم دارند. برای مثال در صنعت فیلم سازی، تصاویر 4K نسبت طول به عرض 2 به 1 دارند و در نتیجه تعداد نقاط کمی متفاوت می شود. استانداردی که در بالا ذکر شد، مربوط به تلویزیون و نمایشگرها است که UHD-1 نام دارد.

بنابراین علاوه بر یک سخت افزار قوی، شما به نمایشگری احتیاج دارید که بتواند این تصاویر را نمایش دهد. اما برخی از تلویزیون ها در کنار 4K، از قابلیت دیگری به اسم HDR یا دامنه دینامیکی بالا نیز پشتیبانی می کنند.

HDR در واقع تکنیکی مورد استفاده در تصویرپردازی، عکاسی و فیلمبرداری است که اختلاف میان دو حد روشنایی یعنی سیاه و سفید را افزایش می دهد. با این روش، تصاویر مشکی عمق بهتری دارند و با زیاد شدن فاصله میان این دو حد، رنگ های بیشتری معنا پیدا می کنند.

اما همان طور که اشاره شد، سونی با عرضه پرو هدف دیگری نیز در سر داشت. هدست های واقعیت مجازی، یکی دیگر از تکنولوژی های نوپا دنیای امروزی هستند که سخت افزار های قدرتمندی را هم طلب می کنند. هدست واقعیت مجازی پلی استیشن با تمامی مدل های پلی استیشن 4 سازگار است اما بهترین عملکرد خود را روی مدل پرو و به لطف سخت افزار قوی تر آن به نمایش می گذارد.

پس به عنوان نتیجه گیری کلی باید بگوییم که اگر وضوح تصویر 4K برای شما اهمیت زیادی دارد و یا می خواهید تجربه لذت بخش تری از دنیای واقعیت مجازی داشته باشید، در این صورت بهتر است که به خرید پرو فکر کنید.

  • بازی ها

پس از آن که هر کدام از کنسول های بالا را خریداری کردید، نوبت به خرید بازی می رسد و اگر راستش را بخواهید بدترین زمان ممکن را برای صحبت در مورد بازی ها انتخاب کرده ایم. تابستان با تمام جذابیت هایش یکی از آن فصل هایی است که بازار بازی های ویدیویی شرایط نسبتا سوت و کوری را سپری می کند.

درست قبل از شروع تابستان، بزرگترین کنفرانس بازی یعنی E3 برگزار می شود و در اوج گرمای تابستان، کنفرانس مهم دیگری چون گیمزکام شروع به کار می کند اما خبری از عرضه بازی های پر سر و صدا در این سه ماه نیست. بیشتر سازنده های بزرگ عناوین خود را برای عرضه در پاییز یا بهار آماده می کنند.

برخی از بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن 4

اما اگر تا به حال تجربه داشتن کنسولی از نسل هشتم را نداشتید، با بازی های فوق العاده بسیاری رو به رو هستید که در این مدت منتشر شدند و می توانند بهانه خوبی برای ماندن در خانه در این گرمای آزاردهنده باشند.

در ادامه می خواهیم به بررسی برخی از بهترین و لذت بخش ترین بازی هایی که در این چند سال برای پلی استیشن 4 عرضه شدند، بپردازیم اما پیش از آن، باید در مورد خرید بازی ها صحبت کنیم، موضوعی که بسیاری اطلاعات کاملی از آن ندارند و در نتیجه گاهی به طعمه خوبی برای فروشندگان کنسول و بازی تبدیل می شوند.

اگر قصد خرید پلی استیشن 4 را داشته و در مورد آن پرس و جو کرده باشید، احتمالا متوجه قیمت بالای بازی ها و راهکار به ظاهر خوب و ارزان قیمت اکانت های هکی شده اید. اما واقعا شرایط به چه شکل است؟

بازی های ویدیویی مثل دیگر آثار هنری به دو شکل دیجیتالی و فیزیکی عرضه می شوند. دیسک های بلوری که در پکیج های آبی رنگ قرار می گیرند و در سراسر دنیا پخش می شوند، نسخه های فیزیکی هستند که معمولا قیمتی بین 60 الی 80 دلار دارند.

این بازی ها در هنگام ورود به کشور، با قیمت های کاذب بالایی در حدود 240 الی 260 هزار تومان ارزش گذاری می شوند اما با گذشت زمان و انتشار عناوین جدیدتر، قیمت آن ها تا 120 هزار تومان نیز کاهش می یابد. موضوع این است که قیمت بازی ها در ایران چندان تابع قیمت دلاری آن ها نیست و فاکتورهای دیگری نیز در این معادله نقش بازی می کنند.

محبوبیت بازی ها در کشور با قیمت آن ها رابطه ای مستقیم دارد. برای مثال، آخرین نسخه سری فیفا تا آخرین لحظه انتشار نسخه بعدی، کاهش قیمت قابل توجهی پیدا نمی کند اما عنوان دیگری ممکن است تنها پس از یک ماه به نصف قیمت اولیه خود برسد.

چنین بازاری بدون شک بی رحم است و درصد زیادی از جامعه کشور نمی توانند از پس هزینه آن برآیند، پس راهکار چیست؟ اولین نکته، پرهیز از خرید بازی های نو و پلمپ است.

هیچکس از محصول نو بدش نمی آید اما یک بازی دست دوم را با محصولات دست دوم دیگری چون خودرو نمی توان مقایسه کرد. تقریبا تمام بازی های دست دوم بسته بندی کاملا سالمی دارند و حتی مورد هایی پیدا می شود که کدهای داخل پکیج نیز استفاده نشده است. بازی های دست دوم قیمتی بسیار کمتر از پلمپ دارند و خرید آن ها معقولانه تر است، مگر آن که می خواهید از اولین کسانی باشید که یک بازی جدید منتشر شده را تجربه کنید.

راهکار دیگر تعویض بازی ها است، روشی که پیش از هک شدن کنسول پلی استیشن 3 نیز در کشورمان مرسوم بود. همه ما بازی هایی را خریداری می کنیم که پس از به پایان رساندن، دیگری نیازی به آن ها نداریم. چنین بازی هایی را می توان با عنوانی دیگر تعویض کرد، مهم نیست با یک فروشنده یا گیمری دیگر؛ در این صورت تنها شما تفاوت قیمت بین دو بازی را پرداخت یا حتی دریافت می کنید.

با وجود تمامی این روش ها، ظاهرا «اکانت های هکی» اولین راهکاری است که توجه و کنجکاوی خریداران را به خود جلب می کند، بنابراین ما نیز به عنوان یک مرجع معتبر در دنیای بازی، وظیفه خود می دانیم که اطلاعات درست و کاملی در این مورد به شما ارائه دهیم.

شاید شنیدنش برای ما دردناک باشد اما حقیقت آن است که کنسول پلی استیشن 4 تا به امروز هک نشده و بسیار بعید است که تا آخر نسل هم چنین اتفاقی بیافتد. هر ادعایی که در این زمینه به گوشتان رسیده، از گوش دیگر خارج کنید و فریب فروشندگان را نخورید.

پس ماجرای اکانت های هکی و یا ریختن بازی ها روی هارد کنسول چیست؟ همان طور که بالاتر هم اشاره شد، بیشتر بازی های ویدیویی علاوه بر نسخه فیزیکی، روی فروشگاه پلی استیشن نیز به صورت دیجیتالی عرضه می شوند. با خرید گیفت کارت و یا مستر کارت، می توانید بازی های روی فروشگاه را به اکانت خود اضافه کرده و هر زمان و روی هر کنسولی که داشتید، دانلود کنید.

این قابلیت باعث می شود که حتی اگر کنسول پلی استیشن 4 خود را عوض کردید، بازی ها همچنان در اکانت شما باقی بمانند ولی همین موضوع زمینه را برای سو استفاده دیگران فراهم می کند. اگر کلمه عبور اکانت شما ضعیف باشد و یا در نگهداری از اکانت خود بی دقتی کنید، هکرهایی هستند که می توانند با یافتن رمز عبور، کنترل اکانت شما را در دست خودشان بگیرند.

حالا اکانت با تمام بازی های خریداری شده از اختیار شما خارج شده و هکر آن را با قیمتی پایین تر در فضای اینترنت به فروش می رساند. دیگران اکانت شما را خریداری و بازی های موجود روی آن را روی کنسول خود دانلود می کنند.

اگر از جنبه اخلاقی به این قضیه نگاه کنید، خرید و فروش اکانت های هک شده، فرقی با دزدی از مال دیگران ندارد. کافی است خود را جای شخصی دیگر در آن سوی دنیا بگذارید که اکانت کنسول با تمام بازی هایش را از دست داده است. اما اگر دنبال بهانه تراشی برای خرید این اکانت ها هم باشید، خطرات دیگری نیز وجود دارند که بهتر است از آن ها اطلاع پیدا کنید.

اگر از اکانت فرد دیگری استفاده می کنید، در صورت اتصال کنسول به اینترنت هر لحظه احتمال آن وجود دارد که کنترل اکانت از دست شما خارج و به صاحب اصلی آن بازگردانده شود و یا حتی فرد مذکور به شکلی به اکانت خود دسترسی پیدا کند. در چنین شرایطی نه تنها باید با تمام بازی های دانلود شده و هزینه ای که صرف کردید، خداحافظی کنید؛ بلکه احتمالا سونی نیز جریمه های سنگینی را برای شما در نظر خواهد گرفت.

مشکل دیگر اکانت های هکی این است که اگر بخواهید با همین منوال پیش بروید، برای خرید بازی های جدید باید به صورت مداوم اکانت عوض کنید و تمامی تروفی ها و بازی های قبلی را از دست بدهید. پیدا کردن اکانتی که شامل بازی مورد علاقه شما باشد، موضوع دیگری است که می تواند مشکل ساز شود و در آخر باید گفت با پیش گرفتن چنین راهکاری، از تجربه بازی های آنلاین نیز بی بهره خواهید ماند.

از خرید و فروش بازی ها که بگذریم، نوبت آن است که به معرفی برخی از بهترین عناوین منتشر شده برای کنسول پلی استیشن 4 بپردازیم؛ تمامی بازی های زیر پتانسیل آن را دارند تا تابستانی مفرح را برای شما رقم بزنند.

Batman Arkham Knight

 

اگر از دنبال کنندگان سری جذاب بتمن هستید، پس نباید آخرین قسمت از این سه گانه را از دست بدهید. Batman Arkham Knight در اوایل نسل هشتم روی کامپیوترهای شخصی و کنسول ها عرضه شد و سه ماه تابستان بهترین زمان برای پایان دادن به این سری با شکوه است.

Battlefield 1

 

بتلفیلد یکی از سری بازی هایی به حساب می آید که تمرکز سازندگان بیشتر روی بخش چند نفره آن است. آخرین نسخه منتشر شده از این سری بخش داستانی درگیرکننده ای نیز دارد اما همچنان تجربه بازی به صورت آنلاین یکی از بهترین انتخاب ها برای وقت گذرانی در تابستان است.

Bloodborne

 

عناوین انحصاری همیشه یکی از فاکتورهای مهمی هستند که در موفقیت یک کنسول نقش بازی می کنند. اگر به بازی های نقش آفرینی علاقه دارید، شیفته فضا و اتمسفر سری Dark Souls شدید و یا از کمی سختی استقبال می کنید، Bloodborne می تواند یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 برای شما باشد.

 

بیشتر درمورد کامپیوتر بدانید

نقد و بررسی کارت گرافیک GTX 1050 ؛ پاسکال خوش قیمت

 

Call of Duty infinite warfare

 

مدت مدیدی است که اکتیویژن با سری Call of Dtuy یا همان «ندای وظیفه» دیگر چون گذشته ما را دیوانه خود نمی کند اما همچنان Infinite Warfare که همراه با نسخه ریمستر شده Modern Warfare 1 عرضه می شود، یکی از بازی های اکشن خوبی است که می تواند شما را برای ساعاتی سرگرم کند.

Fallout 4

 

زمانی را که فال اوت 4 در کنفرانس خبری بتسدا معرفی شد، هیچ وقت از یاد نمی برم. یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی دنیای گیم بعد از غیبتی طولانی دوباره روی صحنه ظاهر شده بود، آن هم با نمایشی خیره کننده. هنگام عرضه فهمیدیم که متاسفانه فال اوت 4 نتوانسته موفقیت نسخه قبلی را تکرار کند اما اگر از نسخه های قبلی لذت برده اید، بهتر است تجربه نسخه چهارم را هم از دست ندهید.

FIFA 17 & PES 17

 

فکر نمی کنم نیازی به توصیف یکی از محبوب ترین بازی های ورزشی دنیا باشد. طرفدار هر کدام از این دو رقیب فوتبالی که باشید، آخرین نسخه فیفا و یا PES احتمالا اولین عنوانی خواهد بود که برای پلی استیشن 4 خود خریداری می کنید.

البته از یاد نبرید که اواخر تابستان، نسخه های جدید هر دو سری منتشر خواهند شد.

GTA V

 

راکستار با عرضه GTA V روی کنسول های نسل پیش شاهکار کرد، در واقع کسی باورش نمی شد که عنوانی با این حجم از جزییات روی سخت افزار ضعیف این کنسول ها اجرا شود. معرفی و عرضه کنسول های نسل بعدی چون پلی استیشن 4، فرصتی خوبی برای راکستار بود تا جدیدترین ساخته خود را برای این سخت افزارهای تازه نفس نیز آماده کند.

اگر شانس تجربه آخرین نسخه سری فوق العاده GTA را تا به امروز نداشتید، بهترین فرصت است تا از گرافیک بهبود یافته و قابلیت های جدید بازی روی پلی استیشن 4 لذت ببرید.

Horizon: Zero Dawn

 

استودیو گوریلا گیمز پس از سال ها ساخت و عرضه سری اکشن کیلزون (Killzone)، در میانه نسل هشتم تصمیم گرفت تا تجربه جدیدی را آزمایش کند. Horizon: Zero Dawn نتیجه خوش فکری استودیو گوریلا گیمز و یکی از بهترین بازی های انحصاری است که برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده است.

Injustice 2, Mortal Kombat X, Tekken 7

 

بازی های مبارزه ای یا فایتینگ یکی از بهترین گزینه های برای وقت گذرانی با دوستان و خانواده هستند. اگر شما هم به دنبال یکی از این عناوین هستید، نسل هشتم تا به امروز میزبان چند تا از بهترینِ این بازی ها بوده است. Injustice 2، Mortal Kombat X و Tekken 7 همگی عناوین لذت بخشی هستند که انتخاب میان آن ها بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

Nier Automata

 

اگر با سبک و سیاق بازی های ژاپنی و اتمفسر خاص آن ها مشکلی ندارید، عناوین زیادی برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شده اند که می توانند شما را حسابی سرگرم و درگیر خود کنند. Nier Automata یکی از این بازی ها است که با داستان جذاب، گیم پلی دوست داشتنی و باس فایت های دشوارش طرفداران بازی های اکشن نقش آفرینی را به تجربه ای تکرار نشدنی دعوت می کند.

Nioh

 

اگر از گشت و گذار در محیط، شخصی سازی کاراکتر و باس فایت های بسیار سخت استقبال می کنید، خبر خوبی برایتان داریم: یک بازی نقش آفرینی فوق العاده دیگر. Nioh که یکی از سخت ترین بازی های منتشر شده در نسل هشتم است، شما را به یک ماجراجویی نفس گیر در دنیای اساطیر ژاپنی می برد. البته اگر حاضر به تحمل سختی های آن باشید.

Overwatch

 

در مطلبی از بهترین بازی های منتشر شده برای پلی استیشن 4 بگوییم و بهترین بازی سال پیش را از قلم بندازیم؟ Overwatch هیچ بخش داستانی یا تک نفره ای ندارد اما بخش چند نفره بازی به اندازه ای لذت بخش و شیرین است که احتمالا تا ماه ها از بازی کردن آن دست نمی کشید.

Resident Evil 7

 

بازی های ترسناک یکی از سبک هایی هستند که در آستانه انقراض قرار دارند. هر سال در میان سیل انبوهی از بازی ها، عناوین ترسناک کمی پیدا می شوند و از این تعداد، گاهی حتی نیمی از آن ها واقعا خوب نیستند. اگر تشنه تجربه عنوانی ترسناک و هیجانی هستید، Resident Evil 7 یکی از بهترین انتخاب ها است، به خصوص اگر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 4 را هم در اختیار داشته باشید.

البته باید هشدار بدهیم که به هیچ وجه با انتظار نبرد با زامبی های گرسنه به سراغ این عنوان نروید چرا که فضا و اتمسفر بازی در این نسخه به طور کامل تغییر یافته است.

Rise of Tomb Raider

 

ریبوت و بازسازی سری قدیمی توم ریدر یکی از بهترین اتفاق هایی بود که در نسل پیش افتاد و استودیو کریستال داینامیک به خوبی توانست عنوانی درخور و شایسته از محبوب ترین کاراکتر زن دنیای بازی خلق کند. Rise of Tomb Raider ادامه راه این تصمیم درست و فرصتی دیگر برای آن است که در قالب لارا کرافت پا به یک ماجراجویی بسیار خطرناک و هیجان انگیز بگذارید، آن هم در برخی از اسرارآمیز ترین مکان های دنیا.

The Last of us Remastered

 

ناتی داگ، استودیوی توانمندی که آن را با ساخت شاهکارهایی چون سری آنچارتد می شناسیم، یکی از بهترین بازی های نسل پیش را به صورت انحصاری برای پلی استیشن 3 عرضه کرد، سری جدیدی که The Last of us نام داشت.

اگر به هر دلیلی تا به امروز موفق به تجربه این شاهکار نشدید و یا می خواهید بار دیگر به نظاره دنیای آخرالزمانی زیبای بازی بنشینید، نسخه بازسازی شده The Last of us برای پلی استیشن 4، فرصتی فوق العاده برای رسیدن به این خواسته ها است.

The Witcher 3: Wild Hunt

 

The Witcher 3 بازی جدیدی نیست. نزدیک به دو سال و نیم عرضه این بازی می گذرد و استودیو CD Project RED نیز در حال حاضر مشغول کار روی عنوانی دیگر است. اما با همه این وجود، نسخه سوم سری ویچر به رغم بسیاری، یکی از بهترین شاهکارهایی است که می توان در نسل هشتم پیدا کرد.

از تجربه بازی های نقش آفرینی و انجام ماموریت های داستانی و فرعی مختلف لذت می برید؟ ویچر 3 می تواند کل تابستان شما را مشغول خود کند، به خصوص حالا که تمامی بسته های الحاقی همراه با بازی عرضه می شوند.

Titanfall 2

 

از زمانی که وینس زامپلا و جیسون وست، دو تن از بازی سازان ارشد استودیو اینفینیتی وارد (یکی از استودیوهای سازنده سری Call of Duty) تحت حمایت الکترونیک آرتز استودیو خودشان را تاسیس کردند، منتظر ساخت یک اکشن بی نظیر از سوی آن ها بودیم.

نسخه اول سری Titanfall با ضعف های ریز و درشت خود نتوانست چندان از عهده انتظارات ما بر آید اما تایتان فال 2 همان عنوانی است که انتظارش را می کشیدیم. شاید اگر الکترونیک آرتز برنامه زمانی مناسب تری برای عرضه این بازی در نظر می گرفت، تایتان فال 2 به آن توجهی که استحقاقش را داشت، می رسید. به هر روی، نسخه دوم سری تایتان فال، یکی از بهترین شوترهای آنلاین منتشر شده روی پلی استیشن 4 است.

Uncharted 4

 

کمی بالاتر از اهمیت بازی های انحصاری در موفقیت یک کنسول گفتیم، حالا نسخه چهارم سری مشهور آنچارتد بار دیگر این ادعا را ثابت می کند. اگر تصمیم برای خرید پلی استیشن 4 دارید، پس حتما اطمینان حاصل کنید که از تجربه این شاهکار غافل نمانید.

گیم پلی روان و سرعتی، گرافیک بصری فوق العاده و داستان جذاب ماجراجویی های نیتن دریک همگی دست به دست یکدیگر می دهند تا ساعت ها شما را غرق دنیای آنچارتد 4 کنند. اگر شانس بازی کردن نسخه های پیشین را هم نداشتید، نگران نباشید چرا که نسخه بازسازی شده آن ها نیز برای پلی استیشن 4 عرضه شده است.

  • وسایل جانبی

تبریک می گوییم، با خرید کنسول و بازی های آن، دیگر می توانید به دنیای نسل هشتم بازی های ویدیویی قدم بگذارید و از آن لذت ببرید. اما اگر به دنبال تجربه ای غنی تر هستید، تجهیزات زیر از مهم ترین وسایلی هستند که به کار شما خواهند آمد.

کنترلرهای پلی استیشن 4، سری قدیم (راست) و سری جدید (چپ)

کنترلر

تمامی کنسول های پلی استیشن 4 تنها با یک کنترلر وارد بازار می شوند. بنابراین اگر برادر، خواهر، دوست و یا هر هم بازی دیگری دارید، داشتن یک یا چند کنترلر دیگر خالی از لطف نیست.

با عرضه سری اسلیم، کنترلرهای پلی استیشن 4 نیز با تغییرات کوچکی همراه شدند. این کنترلرهای جدید وزن کمتری داشته، دکمه های آنالوگ آن لغزنده نیست و بخشی از نوار LED پشت کنترلر به روی صفحه تاچ پد انتقال یافته است.

این سری جدید نیز مانند کنترلرهای قبلی در رنگ های مختلفی چون مشکی، نقره ای، طلایی و سفید عرضه می شوند که با وجود مشخصات یکسان، قیمت های متفاوتی دارند.

در حال حاضر، قیمت کنترلر مشکی و ساده پلی استیشن 4 نزدیک به 180 هزار تومان است و این قیمت در رنگ های دیگر تا 215 هزار تومان نیز افزایش می یابد.

هدست گلد پلی استیشن 4

هدست

اگر عادت به استفاده از هدست دارید و یا می خواهید درست در بطن بازی قرار بگیرید و آواز شلیک گلوله ها را با تمام وجود حس کنید، خرید یک هدست خوب ممکن است حتی از کنترلر هم واجب تر باشد.

هدست های فراوانی از برند های مختلف برای کنسول نسل هشتمی سونی موجود است که انتخاب میان آن ها به سلیقه و هزینه ای که می خواهید صرف کنید، بستگی دارد.

از برندهای خوب می توان به Astro و Razer اشاره کرد که هدست هایی گران قیمتی هم هستند. برای مثال هدست A40 شرکت Astro که هم از پلی استیشن 4 و هم کامپیوتر های شخصی پشتیبانی می کند، قیمتی معادل 250 دلار دارد که البته امکانات و کیفیت فوق العاده ای را نیز به دنبال آن ارائه می دهد.

پیدا کردن این هدست ها در بازار ایران نیز کار چندان آسانی نیست، بنابراین شاید هدست های خود سونی برای پلی استیشن، گزینه مناسب تری باشند.

هدست گلد و پلاتینیوم هر دو ساخته سونی و مختص کنسول پلی استیشن 4 هستند که البته به لطف جک 3.5 میلی متری هر دو را می توان به تلفن های هوشمند و کامپیوتر نیز متصل کرد. ویژگی مثبت دیگر این دو هدست، استفاده از اپلیکیشنی مخصوص روی خود کنسول است که می تواند تنظیمات صدا را بسته به سبک بازی، شخصی سازی کند.

هدست گلد در بازار ایران قیمتی حدود 350 هزار تومان دارد و مدل پلاتینیوم به دلیل کیفیت بهتر و داشتن امکانات بیشتر، با برچسب قیمت 750 الی 800 هزار تومان به فروش می رسد.

هر آنچه برای ورود به دنیای واقعیت مجازی نیاز دارید

پلی استیشن وی آر

پلی استیشن وی آر با قیمت تقریبی 1 میلیون و 500 هزار تومان دریچه شما برای ورود به دنیای واقعیت مجازی روی پلی استیشن 4 است. هدست برای اجرا و کار کردن به دوربین پلی استیشن نیاز دارد و داشتن کنترلرهای موو در برخی از بازی ها ضروری است. دوربین پلی استیشن خود به تنهایی 215 هزار تومان قیمت دارد و برای کنترلرهای موو نیز باید نزدیک به 270 هزار تومان هزینه کنید.

با وجود تمامی این تجهیزات ضروری، هدست پلی استیشن وی آر همچنان یکی از ارزان قیمت ترین هدست های واقعیت مجازی برای تجربه با کیفیت بازی ها است و حتی می توانید پکیجی کامل از این وسایل همراه با خود هدست و یک بازی را با قیمت حدودی 2 میلیون و 350 هزار تومان خریداری کنید.

پلی استیشن وی آر در حال حاضر بازی های زیادی ندارد اما سونی در E3 امسال زمان نسبتا زیادی از کنفرانس را به معرفی بازی های واقعیت مجازی جدید خود اختصاص داد. هدست های حرفه ای دیگر چون HTC Vive نیز به کامپیوترهای بسیار قدرتمند محتاج هستند و هزینه های زیادی را روی دوش شما می گذارند، بنابراین اگر برای تجربه دنیای واقعیت مجازی سر و دست می شکنید، شاید پلی استیشن وی آر اقتصادی ترین انتخاب باشد.

به غیر از وسایل جانبی بالا، با مراجعه به هر فروشگاه اینترنتی با مجموعه ای از وسایل جانبی مختلف دیگری چون کیف حمل و شارژرهای کنترلر رو به رو خواهید شد که در لیست بالا حضور ندارند. در واقع وسایل جانبی کنسول های بازی به قدری زیاد هستند که ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی مهم ترین و ضروری ترین آن ها بپردازیم.

 

منبع : digiato

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی